HTML

i(L)greece

Görögországi kalandozásaimról:)

Friss topikok

  • Reekaa: az a stadium miért nem stadion? elfelejtetted magyarul, vagy így műveltebbnek érezted? és nagyon a... (2011.11.16. 02:21) még mindig hajadon
  • Apa..apa..apafej!: Szia Esztypsz! Csak annyi, hogy a Rékáék megérkezéséről majd küldjetek emil üzenetet, hogy nyugod... (2011.10.30. 14:06) 47,5
  • Apa..apa..apafej!: Szia Esztyke! Képzeld lefagyott a blogod, mert már egy csomó ideje a csakasztrájkolást mutatja (l... (2011.10.28. 08:47) csakasztrájkolás...
  • Reekaa: hűűű, mikor elkezdtem olvasni a címet, már megijedtem, hogy valami szakításról van szó. de most má... (2011.10.06. 16:08) breaking (haha) news
  • mágesz: Athénban vagy,de te ne sztrájkoljál a blog írással :P (2011.09.26. 18:27) παιδια, τελειωσαμε!

Címkék

csakasztrájkolás...

2011.10.12. 09:27 esztipsz

 Ismételten 8 nap telt el a legutóbbi bejegyzésem óta, remélem a legnagyobb rajongóim nem kerültek kórházba az elvonási tünetek miatt:)

Tehát múlt szerdán kellett volna beiratkoznom a jogi karon, de nem tettem, ugyanis sztrájk volt. De kivételesen nem közlekedési, hanem az egyetemi bürokrácia sztrájkolt!!! Ez így egy vicc szerintem, ráadásul elég idegesítő, dehát na. Úgyhogy pénteken iratkoztam be, és passziváltattam a Corvin (ez egy szükséges lépés volt sajnos), a to-s néni minden ezt megnehezítő lépése ellenére.

DE előtte még volt egy csütörtök, amikor is Raoul felhívott reggel 10kor, hogy ő beszélt a görög tanfolyamosokkal, és 11re ott kell lennünk, mert 11:30kor csoportbasoroló... Hát a készültésgi szintem 0-n volt, ha nem -1, féllábbal, de bementem, odaértünk 11:45-re, mert eza  hely a világvégén van, és mutattuk az oklevelünket krétáról, hogy mi bizony már tudunk görögül (XD), de ez nem nagyon hatotta meg őket, úgyhogy meg kellett írnunk a 2 órás tesztet, ami 140 a-b-c-d, pontosabban α-β-γ-δ feleletválasztós kérdésből állt. Hát az első kettő könnyű volt, a többi nem. Körülbelül a 45-ig kérdésig választgattam, a végét már el se olvastam. Mellettem viszont egy hihetetlen okos(nak tűnő) fiú ült, aki még a fogalmazást is megírta, mert volt ám fogalmazás is, 150 szót kellett írni, de fogalmam sincs miről, mert még a kérdést sem értettem, de volt benne 20000 euró, az biztos. Nah szóval amikor ott ültem, miután már végeztem (értsd: érdemi munkát már nem tudtam végezni), akkor úgy gondoltam, hogy kicsit összehasonlítom a munkámat a már fent említett okos(nak tűnő) fiúval, és láttam h az első kettő nem ugyanaz, szal kijavítottam az elsőt, de mára már rájöttem, hogy az biza hiba volt. Na de mind1, a többiek (mert voltunk ott 4en krétáról) is azt mondták, hogy megírhatatlan volt. E hét hétfőn kellett volna kimenni az eredményért, de hétfőn teljes közlekedési sztrájk volt, szal nem tudtam kimenni. Írtam viszont nekik emailt, hogy miylen csoportba vagyok, és visszaírtam h A2, ami haladó kezdőt jelent, és kedden -csütörtökön 6-9-ig vannak az órák. Nah ezt az emailt tegnap este fél hétkor olvastam, szal akkor se voltam kinn, sőt csütörtökön se fogok tudni menni, mert csütörtök-péntek 48-órás közlekedési sztrájk lesz... nem is tudok erre már mit mondani.

Aztán múlt hétvégén jött egy régi krétai ismerősünk, Sylwia, aki egy lengyel lány meglátogatni bennünket, mert ő Thessalonikiben szal vele voltunk szinte egész hétvégén. Aztán úgy volt, hogy mivel van ingyen vonatjegyem, meg időm, lévén a sulim csak 17én kezdődik, elmegyek ezen a héten csütörtökön, vagy pénteken meglátogatni őt. Dehát a sztrájk ezt is keresztbehúzta... :S

Szombaton elvesztettem a telefonomat, a görögöt. Jöttem hazafelé és útközben még nálam volt, viszont mikor hazaértem már nem volt meg. És a slusszpoén h teljesen le volt merülve. Ha mondjuk a divámról lett volna szó, és nem egy ezeréves telefonról, akkor azt mondanám, hogy ellopták, de így az egyetlen LOGIKUS magyarázat, hogy anya régi nokiája egy horcrux volt, és Mundungus vitte el...

Így anya kénytelen volt felmentő-telefont küldeni. Erről jut eszembe, a postacímem: GREECE 11364, Athens, Aiglis 32. bátrabbaknak, akik görögül akarnak címezni: (Αθηνα, ΑΙΓΛΙΣ 32), GREECE az marad, mert az a többi országban is el tudják olvasni. De nyugodtan lehet latin betűkkel címezni, mert ideér. Szóval mostantól lehet nekem csomagokat, képeslapokat, és kisregényeket küldeni PAPÍRALAPÚ levélben:)

Tegnap voltam az egyetemen elintézni az ingyenkajakártyát, ami anynit tesz, hogy napi legalább 2 ingyenkajára vagyunk jogosultak (de szerintem 3ra is: reggeli-ebéd-vacsora), csak sajnos ezt tegnap nem tudták elintézni, mert itthon hagytam az útlevelemet, aminek kellett vna a száma... szal kicsit voltam csak ideges. De aztán elmentem az ikeába venni pár dolgot a konyhába pl: mérőpoharat, sajtreszelőt, meg egy olyan edényt(!?), aminek nem tudom a nevét, de ilyen magasfalú tűzálló tál. Este meg volt nálunk egy szülinap, amit a szobatársam szervezett egy Franciska nevű new yorki lánynak. (Érdekességképpen jegyezném meg, hogy ő is Erasmus van, és h ez hogy lehetséges? Hát úgy, hogy ő a mesterképzését Norvégiában csinálja, és onnan jött erasmussal ide. Aztán megbeszéltük, hogy majd csinál nekünk hálaadásnapi vacsorát, pulykával, meg édeskrumplival meg minden ilyesmivel. Apa! Kérlek nyugodj meg, nem amerikulok el, csak egyszer az életben az elég jó lehet kipróbálni a hálaadásnapi vacsorát.)

Jah és a legviccesebb, és volt a lakásban egy légfrissítő, már mire ideértünk, és most megnéztem a hátoldalát, és rajta van pár nyelven a leírás, de a MAGYAR a leghosszabb, és h valami Bp-i cég forgalmazza. Szóval erre 2 lehetséges magyarázat van: az egyik, hogy magyar lány ember lakott itt előttem is, a másik... a másikat meg még nem találtam ki :) 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ilovegreece.blog.hu/api/trackback/id/tr303296784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Samu89 2011.10.14. 21:58:12

saaajtreszelőőő ... remélem emlékszel, hogy ez a tárgy mit jelképez nálunk, a kollégiumi fiú szobákban.:)

Apa..apa..apafej! 2011.10.28. 08:47:32

Szia Esztyke!
Képzeld lefagyott a blogod, mert már egy csomó ideje a csakasztrájkolást mutatja (lehet, h Ő is sztrájkol - ez az amit a blog olvasó nem lájkol...). Az, hogy elamerikaiulsz nem rémiszt meg, mert ez egyáltalán nem jellemző a Mc Dondalds-fóbokra.. A konyhai berendezések beszrzésének örülök, de szomorúan látom, hogy tarhonya reszelőt nem vettél, pedig az fontos felszerelése a konyhának. A gulyásleveshez majd küldök receptet, feltétlenül csináld meg a barátaidnak, nagy sikert fogsz aratni vele, ráadásul nagyon könnyű elkészíteni. Otthon készülődik a vörös bor, sztem igen jó évjárat lesz, remélem karácsonykor otthon kóstolod meg :)
Sok nem fog fogyni belőle, mert ugye nincs aki igya... No mára ennyi, írd a blogod, mert nem tudunk rólad semmit, így ez nem ér...
Csók: Apa..apa...apafej
süti beállítások módosítása